Projekt pn. „Rozwój e-usług na terenie Gminy Zgorzelec” realizowany będzie przez Gminę Zgorzelec. Głównym miejscem realizacji Projektu będzie Urząd Gminy Zgorzelec, ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec.
W ramach projektu wdrożony zostanie zintegrowany system teleinformatyczny, obejmujący zintegrowane systemy dziedzinowe, Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami, Portal Interesanta itp. oraz e-usługi na 4 oraz 5 poziomie dojrzałości. Wdrożony system pozwoli na prowadzenie usług zgodnych z przepisami prawa dotyczącymi interoperacyjności, bezpieczeństwa oraz standardu dostępu dla niepełnosprawnych. Wprowadzony system będzie współpracował zarówno z komputerami typu desktop oraz urządzeniami mobilnymi typu laptop, tablet czy smartfon. W wyniku realizacji Projektu, Gmina zwiększy dostęp społeczeństwa do usług świadczonych drogą elektroniczną, zgodnych z obowiązującym prawodawstwem.
W ramach projektu odbędą się poniższe działania:
1. Modernizacja systemu elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD) wraz
z elektronicznym archiwum zakładowym,
2. Modernizacja portalu informacyjnego na zgodny z WCAG 2.0,
3. Integracja systemu Płatności elektronicznych e-płatności – wdrożenie płatności do odpowiednich formularzy, wdrożenie funkcji powiadomień (kto dokonał płatności i z jakiego tytułu), integracja z e-PUAP,
4. Modernizacja istniejącego Biuletynu Informacji Publicznej z modułem e-rejestry umożliwiający publikowanie rejestrów publicznych systemu EZD,
5. Zakup Brokera integracyjnego umożliwiającego używanie profilu zaufanego ePUAP do logowania w module obsługi interesanta,
6. Utworzenie Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych,
7. Modernizacja (lub wymiana) i integracja systemów dziedzinowych umożliwiających obsługę e-usług,
8. Wdrożenie szyny usług integrującej usługi ePUAP, EZD i systemy dziedzinowe,
9. Uruchomienie Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (EBOI),
10. Uruchomienie platformy e-usług publicznych – na platformę wdrożone zostaną elektroniczne formularze, które umożliwią świadczenie usług na 3 i 4 poziomie dojrzałości,
11. Wprowadzenie możliwości komunikacji mobilnej – Zostanie wdrożona aplikacja na 3 mobilne platformy systemowe,
12. Wdrożenie systemu obsługi Radnych (e-rada),
13. Wdrożenie GIS (wypis/wyrys), zintegrowanego z systemami dziedzinowymi i EZD,
14. Wdrożenie scentralizowanego systemu służącego do planowania i realizacji budżetu w trybie zadaniowym dla wszystkich jednostek,
15. Wyposażenie sal posiedzeń i sesji Rady Gminy – możliwość przedstawiania na posiedzeniach Rady dokumentów w formie elektronicznej jak również możliwość uczestnictwa mieszkańców w obradach za pośrednictwem video streamingu (część 2 Zamówienia).
16. Zakup sprzętu i oprogramowania niezbędnego do wdrożenia i świadczenia e-usług (część 2 Zamówienia).
Zakończenie realizacji Projektu nastąpi w II kwartale 2018 roku.
Całkowita wartość projektu 1 100 321,60 zł,
dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej 85% – 935 273,36 zł.