Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Gminy Zgorzelec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gmina.zgorzelec.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Badanie dostępności strony internetowej przeprowadzono za pomocą walidatorów stron internetowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jadwiga Śpiewak, j.spiewak@gmina.zgorzelec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 75 77 214 45. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Do urzędu prowadzi jedno wejście – schody wraz z rampą dla osób niepełnosprawnych.
- Urząd posiada windę
- Wejście na pochylnię znajduje się od strony ul. Lubańskiej.
- Dla osób niepełnosprawnych przeznaczono 2 miejsca parkingowe – jedno na parkingu od strony ulicy Kościuszki – miejsce najbliżej budynku urzędu oraz 2 miejsca na parkingu od strony ul. Lubańskiej – jedno najbliżej budynku urzędu, drugie najbliżej budynku GOPS
- Wejście na teren urzędu z psem asystującym jest dozwolone.
- Brak dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Urząd Gminy Zgorzelec zapewnia obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej, platformy ePUAP oraz eDoręczeń,
- strony internetowe spełniające standardy dostępności dla osób niepełnosprawnych
W budynku Urzędu udostępniony jest system wspomagania słuchu w postaci pętli indukcyjnych do obsługi osób słabo słyszących. Takie urządzenia znajdują się na Biurze Obsługi Klienta oraz w kasie – pokój 15. Urząd dysponuje także mobilną pętlą indukcyjną.
Aplikacje mobilne
brak aplikacji
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848